Pagina's

dinsdag 2 april 2013

DIY Natuurlijke lipbalsem!


Laat ik beginnen met een leuke DIY voor jullie.

Zelf ben ik verslaafd aan lipbalsem, overal waar ik heen ga neem ik mijn lipbalsem mee.
Maar over het algemeen zitten in de meesten lipbalsems ingrediënten waarvan ik de naam niet eens kan uitspreken.  Dus daarom heb ik hier voor jullie een leuk recept om je eigen natuurlijke lipbalsem te maken!



 De drie ingrediënten die je nodig hebt zijn
- 100% natuurlijke kokosolie
- Bijenwas
- (eventueel) Etherische olie
- Klein potje om de lipbalsem in bewaren

Kokosolie kun je kopen bij een natuurwinkel. Wij hebben onze kokosolie bij de Tuinen gekocht. Bijenwas is helaas iets moeilijker te krijgen. Wij hebben een hele zak vol gekregen van een bijen imker dus als je een imker ergens in de buurt hebt kun je best vragen om een stuk bijenwas want meestal hebben zij er meer dan genoeg. Heb je geen imker in de buurt en kun je het niet vinden in natuurwinkels dan kun je het nog altijd online bestellen. Imkershop.nl is hier een voorbeeld van.
Je kunt een etherische olie naar keuze toevoegen voor geur en de meesten hebben hun eigen verzorgende werking.
Wij hadden thuis muntolie liggen dus die heb ik gebruikt.

Om de lipbalsem te maken heb je 1 à 2  eetlepel bijenwas nodig en 2 eetlepels kokosolie.
Dit verwarm je samen in een pannetje.
Als de bijenwas en de kokosolie allebei zijn gesmolten kun je er nog een paar druppels etherische olie toevoegen en daarna kun je het  mengsel en in kleine potjes gieten.
Wacht even met de deksel er op doen totdat ze helemaal afgekoeld zijn.


  (voordat het is afgekoeld)

 ( Linker potje Primark, Rechter potje is een medicijn potje van de trekpleister )

En voilà een super natuurlijke lipbalsem die je lippen zacht en gehydrateerd maken.



Liefs,
Elena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten